Katsutoshi Yuasa

Grey Scales

11. July – 9. August 2014

Opening:
July 11, 6pm – 9pm

0 to 255. 12.000 pieces of water-based wood block prints on paper, 300 x 1000 cm, 2014
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Grey Scales. Exhibition view 2014
Photo: Dotgain

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Grey Scales. Exhibition view 2014
Photo: Dotgain

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Grey Scales. Exhibition view 2014
Photo: Dotgain

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Grey Scales. Exhibition view 2014
Photo: Dotgain



english version below

"0 – 255" ist Katsutoshi Yuasas bislang größter Holzschnitt – er mißt 3 x 10 Meter und besteht aus 12.000 Einzelstücken, deren Tonwerte auf der standardisierten Grauskala digitaler Bilder (0 – 255) basieren.
Er zeigt ein Pferderennen, das offenbar aus dem Ruder läuft. Wettkämpfe funktionieren, weil strike Regeln erhoben werden, die Akteure und Zuschauer gleichermaßen kennen und einhalten. Je enger die Regularien gesteckt sind, desto mehr Disziplin fordern sie von den Rivalen und desto leichter kommt es zu Übertretungen, absichtlichen oder unabsichtlichen. Skandal, Eklat, Spektakel – die Übertretung von Restriktionen wird geahndet im Pferdesport und in der Gesellschaft, in der Kunst ist es das, was sie ausmacht: Die Ausweitung der Möglichkeiten, das Überwinden von Hürden, Limits und Altbekanntem.
Katsutoshi Yuasa zeigt beides: Tradiertionelles Handwerk und die formatsprengende Inszenierung eines Debakels.

"0 – 255" is Katsutoshi Yuasa’s largest woodcut yet – it measures 3 x 10 metres and consists of 12,000 individual pieces. Their hues are based on the standardised grey scale used for digital images (0 – 255).
He presents a horse race that clearly goes awry. Competitions work because they follow strict sets of rules, which are known and acknowledged by both the actors and the audience. The tighter the regulations are, the more discipline is demanded of the rivals, and the more likely there will be transgressions, intentional or unintentional. Scandal, éclat, spectacle – the violation of restrictions is punished in horse races and society, in art it serves as a means of distinction: the expansion of possibilities, the overcoming of boundaries, limitations and well established forms.
Katsutoshi Yuasa shows both: traditional craftsmanship and a monumental staging of a disaster that explodes his chosen format.